söndag 27 januari 2013

Och så blev det en liten loppis...

Helgerna går så otroligt fort och jag som trodde jag skulle hinna med en hel massa grejer. Mannen och svärfar däremot har verkligen jobbat på och nu är min kära panel uppe på väggen vardagsrummet. Fintfint blev det. Och ljust. 
Nu är det bara min beskärda del kvar. Målning och slipning av lister och dylikt.

Vad gjorde jag igår då tro? Jo jag var på loppis. Och så fick jag chansen att kolla på gamla fina saker hos min mosters svärfar som tyvärr har gått bort. Fick med mig några vackra saker hem också. På loppisen fanns det mest fina glas och lite böcker till Sickan. En gammal frack och smoking fick följa med också, i hopp om att det skulle passa mannen. Tyvärr var det nog kläder för en lite kraftigare och kortare karl än den jag har. Men man kan ju alltid ta fram symaskinen. 
Sen hann jag, Sickan och mamma med en liten sväng på Gekås också, ingen lång stund dock för där var fullt med folk. Men nu har iallafall Sickan lite nytt att ta på sig igen. Den ungen växer som om det var gödning i maten...



Har en förkärlek till gamla fina likörglas och fat med blommor på...






Imorgon blir jag nog klar med målningen också och kanske allt kommer på sin rätta plats igen i rummet. Då ska det piffas.

(ps. Jag har beställt min "lilla" fåtölj nu. Tar bara tre veckor tills den kommer. Suck. Hur ska jag kunna vänta så länge?)

På återseende. Kramar.

Inga kommentarer: